25. February 2018
Advokatnævnet Vil Advokatsamfundet bruge andelsboligforeninger til hvidvaskning af penge for Dem og Deres klienter ? Den private andelslejlighed er idel til at hvidvaske penge, da ingen offentlig myndighed registrere hvem der ejer lejligheden . Den private andelslejlighed er idel til at udleje, da lejligheden kan udlejes uden at der betales skat, ingen myndigheder kontrollerer de private andelsforeninger. Advokater og ejendomsmægler har opnået at få det såkaldte forældrekøb –...

Er Advokatnævnet kun oprettet for at beskytte advokater mod kritiske klienter og beskytte kriminelle advokater?

Jeg bor og ejer en andelslejlighed i en Andelsboligforening i Odense hvor 2 ud af 3 lejligheder fremlejes ulovligt.

Jeg klagede til Advokatnaevnet da en af andelshaverne stjal hele Andelsboligforeningens formue til vedligeholdelse, og derefter fik sin advokat Jan Moosmand til at hvidvaske pengene ved at fremstille sig som advokat for Andelsboligforeningen overfor banken.

Fra kendelsen af Advokatnaevnet:

Advokaten har handlet i Andelsboligforeningens interesse, da han hvidvaskede de penge hans klient stjal fra Andelsboligforeningens vedligeholdelseskonto i banken.

Advokaten afpressede mig med hans/klients etablering af heroinhandel fra min lejlighed i tiden forud for at ejendommen blev lavet om til Andelsboligforening.

Fra kendelsen af Advokatnaevnet:

Pengeafpresning med baggrund af heroinhandel er i Andelsboligforeningens interesse.

Advokaten Jan Moosmand fik min lejer til at underskrive en ny lejekontrakt for sin leje af værelse i min andelslejlighed, ved at udgive sig som advokat for Andelsboligforeningen, i dag har hans klient udlejet værelse i min lejlighed.

Fra kendelsen af Advokatnaevnet:

Det er i Andelsboligforeningens interesse at advokaten udlejede vaerelse i min lejlighed og fik hans klient til at lave indbrud i min lejlighed og i dag udlejer til personer, der ikke er tilmeldt folkeregisteret.